Ga naar de inhoud

Onderzoek nieuwe invulling toeristische informatievoorziening

18 december

Een digitaal loket, een website. een informatiezuil of een fysiek punt? We onderzoeken welke vorm bij Lisse past

Toerisme is een belangrijke pijler voor Lisse. Jaarlijks trekt de gemeente veel bezoekers, vooral in het bollenseizoen. Om dit ook buiten het bollenseizoen te behouden, de toeristen goed geïnformeerd te houden en in die piek aantrekkelijk te blijven, start de gemeente een onderzoek naar de toeristische informatievoorziening. Het onderzoek wordt uitgevoerd door de gemeente zelf, in samenwerking met relevante stakeholders zoals de ondernemersvereniging en partners uit het centrum. 
 

Brede beleving  

We zijn op zoek naar een passende vorm van toeristische informatievoorziening die aansluit op de centrumaanpak en de recreatieve-toeristische ambities van Lisse. Bezoekers zoeken steeds vaker digitaal en verwachten dat informatie onderdeel is van een bredere beleving. Het onderzoek bekijkt daarom welke vorm het beste past bij Lisse: een informatiezuil, digitale kanalen, samenwerking met lokale partners of een combinatie daarvan. 
 

Tussenoplossing 

Totdat het onderzoek is afgerond, blijft de website Visit Duin- en Bollenstreek beschikbaar. Samen met betrokkenen en toeristische partners zorgt de gemeente voor tijdelijke oplossingen tijdens het bollenseizoen, zodat bezoekers goed geïnformeerd blijven. 

Het convenant met Stichting Lisse Marketing, waarin onder meer het toeristisch informatiepunt (VVV-functie) was ondergebracht, is begin 2024 opgezegd en per 31 december 2024 beëindigd. 

Ga naar het begin