Ga naar de inhoud

Klanttevredenheidsonderzoek

De gemeente wil graag haar dienstverlening verbeteren en doet dit via klanttevredenheidsonderzoeken. Wij kunnen u vragen om deel te nemen aan deze onderzoeken. Natuurlijk bent u vrij om daar wel of niet aan deel te nemen.

 

Wat is het doel?

Het meten, analyseren en verbeteren van de (specifieke) dienstverlening van gemeente. Hiermee willen wij bijvoorbeeld processen verbeteren of het gebruiksgemak verhogen om u als inwoner nog beter van dienst te kunnen zijn.

 

Privacyverklaring Klanttevredenheidsonderzoek

Dit is de privacyverklaring Klanttevredenheidsonderzoek van de gemeente Lisse. Hierin leggen we uit waarom we persoonsgegevens verzamelen en gebruiken, welke gegevens dat zijn en welke rechten u heeft als wij uw persoonsgegevens verwerken.

 

Welke gegevens gebruiken we?

Voor het uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoeken gebruiken wij de volgende persoonsgegevens: uw e-mailadres, datum van contactmoment, via welk kanaal het contact heeft plaatsgevonden (balie, telefoon, website).

U mag, maar is niet verplicht, uw naam en telefoonnummer opgeven.

De resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek worden anoniem verwerkt en zijn niet naar u te herleiden. Tenzij u er zelf voor kiest om uw naam en telefoonnummer achter te laten. Wij gebruiken uw gegevens alléén als uw aanvullende informatie aanleiding geeft om u te bellen.

 

Waarom gebruiken wij uw persoonsgegevens?

Wij mogen alleen persoonsgegevens gebruiken om een reden die in de privacywetgeving staat. Dit heet een grondslag. De grondslagen staan beschreven in artikel 6 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De gemeente Lisse verwerkt uw persoonsgegevens op basis van de grondslag gerechtvaardigd belang voor het verbeteren van onze dienstverlening.

 

Delen wij uw gegevens met anderen?

Wij maken gebruik van het portaal “Smile” van KlantInFocus. Zij sturen u per e-mail het klanttevredenheidsonderzoek. In deze e-mail staat een link waarin u direct toegang krijgt tot het portaal “Smile” van KlantInFocus. Hier vragen wij u het recente contact een cijfer te geven en dit cijfer toe te lichten.

De gemeente deelt alleen uw e-mailadres met KlantInFocus.

Wij delen uw gegevens niet met andere partijen (derden. Uw persoonsgegevens worden niet buiten de Europese Economische Ruimte (EER) verwerkt.

 

Hoe lang bewaren wij uw gegevens?

De gemeente Lisse bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan nodig is voor het genoemde doel van de verwerking. Hierbij houden wij rekening met de wettelijke bewaarplichten. De persoonsgegevens worden gedurende 2 maanden bewaard, daarna worden zij verwijderd. Uw beoordeling en eventuele aanvulling op de beoordeling wordt langer bewaard dit om vervolgonderzoek voor proces verbetering mogelijk te maken en om de beoordeling (score) te vergelijken met andere perioden.

 

Geautomatiseerde besluitvorming

Er vindt geen geautomatiseerde besluitvorming plaats. Dit houdt in dat de gemeente Lisse geen digitale besluiten neemt op basis van de uitkomsten van Klanttevredenheidsonderzoeken, zonder dat een medewerker van de gemeente Lisse zich heeft gebogen over het besluit.

 

Uw rechten

U heeft een e-mail ontvangen met ons verzoek deel te nemen aan ons klanttevredenheidsonderzoek. U bent vrij om hier wel of niet aan deel te nemen.

  • Recht op inzage: u heeft het recht op de persoonsgegevens die u heeft gedeeld te bekijken.
  • Recht op rectificatie: U heeft het recht om de persoonsgegevens aan te vullen, te verbeteren, te laten verwijderen of af te laten schermen wanneer je dat wenst.
  • Recht van bezwaar: U kunt bezwaar maken tegen de gegevensverwerking. Ook kunt u een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Wel stellen wij het op prijs als je de klacht eerst aan de Functionaris Gegevensbescherming stuurt.
  • Recht van uitschrijven voor ontvangen e-mails met klanttevredenheidsonderzoeken:  U kunt zich via de link in de e-mail uitschrijven. U ontvangt hierna geen e-mails meer van de gemeente met de vraag deel te nemen aan ons klanttevredenheidsonderzoek.

 

Hebben we uw persoonsgegevens al verwijderd? Dan zijn bovenstaande rechten niet meer van toepassing.

 

Contact

Als u vragen heeft over de verwerking van uw persoonsgegevens of u wilt een verzoek indienen, dan is dat mogelijk op onze privacypagina via “Indienen AVG verzoek”.

 

Toegang tot gegevens

De volgende partijen hebben toegang tot het “Smile” portaal van KlantInFocus:

  • Medewerkers van de gemeente Lisse voor het verbeteren van de dienstverlening. Het meten, analyseren, signaleren en verbeteren van de (specifieke) dienstverlening.
  • Voor technische vragen medewerkers van KlantInfocus.

 

Wijzigingen privacyverklaring

We hebben deze verklaring voor het laatst aangepast in april 2024. Als ze deze verklaring wijzigt, publiceren we de gewijzigde versie op de website en informeren we u via deze weg.

Ga naar het begin