Emigreren
Emigreert u naar het buitenland? Of gaat u langer dan 8 maanden naar het buitenland? Dan moet u de verhuizing doorgeven aan de gemeente. U kunt uw emigratie maximaal 5 dagen voor vertrek aan de gemeente doorgeven. Dat kan persoonlijk (aan de balie) en soms schriftelijk. U kunt dit formulier gebruiken voor de aangifte (English form).
Persoonlijk aangifte
Persoonlijk aangifte doen via een afspraak mag altijd, maar moet als:
- Niet alle gezinsleden van uw adres meeverhuizen naar het buitenland. Iedereen die wel emigreert moet bij de afspraak aanwezig zijn.
- U verhuist naar Aruba, Bonaire, Curaçao, Sint Eustatius, Sint Maarten of Saba. U heeft op die eilanden een bewijs van uitschrijving uit Nederland nodig voor inschrijving.
Schriftelijk aangifte
- als u alleen woont
- als álle familieleden die op uw adres ingeschreven staan emigreren
Stuur een kopie van uw geldige identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart) met een ondertekende brief naar team Burgerzaken. In de brief zet u tenminste de volgende gegevens:
- Uw naam en de namen en geboortedata van alle familieleden die meeverhuizen
- Het land waar u naar toe gaat
- Nieuwe woonplaats en adres
- Verhuisdatum
- Telefoonnummer/emailadres
- Geldig identiteitsbewijs (paspoort of identiteitskaart)