Wijzigingsplan – Meer en Duin 263 Lisse

woensdag 1 maart 2023

Wijzigingsplan – Meer en Duin 263 Lisse

Burgemeester en wethouders van Lisse hebben op 25 februari 2023 het wijzigingsplan ‘Meer en Duin 263’ te Lisse met identificatiecode NL.IMRO.0553.wpmeerenduin263-vax1 ongewijzigd vastgesteld ten opzichte van het ontwerpbestemmingsplan dat ter inzage heeft gelegen.

Status

Het collegebesluit met het vastgestelde wijzigingsplan ligt van woensdag 1 maart 2023 tot en met dinsdag 11 april 2023 ter inzage in het gemeentehuis van Lisse. Om de stukken op het gemeentehuis in te zien kunt u een afspraak maken met Renate van de Nes van het Domein Ruimte via telefoonnummer 14 0252 of via de email r.vandenes@hltsamen.nl Ook is het wijzigingsplan in te zien via website www.ruimtelijkeplannen.nl.

Toelichting

Het vastgestelde wijzigingsplan heeft betrekking op het verwijderen van de aanduiding ‘specieke vorm van bedrijvigheid – massagesalon uitsterfregeling’. De ruimtelijke uitstraling van de functie massagesalon past niet op deze locatie binnen het bedrijventerrein. Hierom is in het geldende bestemmingsplan een regel opgenomen dat de gronden niet meer gebruikt kunnen worden als massagesalon op het moment dat het gebruik voor minimaal 10 maanden aaneengesloten is onderbroken. De bedrijfsvoering van de massagesalon is per 28 februari 2022 beëindigd. Na deze beëindiging zijn de gronden en de bebouwing langer dan 10 maanden niet meer in gebruik als massagesalon.

Beroep

Tegen het besluit tot vaststelling van het wijzigingsplan kunnen belanghebbenden gedurende de periode van donderdag 2 maart 2023 tot en met woensdag 12 april 2023 beroep instellen bij:

Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA, Den Haag.

Dit geldt alleen voor:

- Belanghebbenden, die tijdig een zienswijze over het ontwerpwijzigingsplan “Meer en Duin 263” te Lisse naar voren hebben gebracht;

- Belanghebbenden, die kunnen aantonen dat zij redelijkerwijs niet in staat zijn geweest tijdig een zienswijze bij het college kenbaar te maken;

Belanghebbenden kunnen bij de Voorzitter van die Afdeling tevens een verzoek om voorlopige voorziening doen. Een verzoek om voorlopige voorziening is alleen ontvankelijk als daarbij een spoedeisend belang kan worden aangetoond.

Het vaststellingsbesluit treedt op donderdag 12 april 2023 in werking, tenzij binnen die termijn naast een beroepsschrift ook een verzoek om voorlopige voorziening bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State is ingediend. Het besluit treedt dan niet in werking voordat op dit verzoek is beslist. Belanghebbenden kunnen bij de Voorzitter van die Afdeling tevens een verzoek om voorlopige voorziening doen. Een verzoek om voorlopige voorziening is alleen ontvankelijk als daarbij een spoedeisend belang kan worden aangetoond

Downloads

Naast dat u het vastgestelde wijzigingsplan kunt inzien op het gemeentehuis van Lisse, kunt u de digitale versie van het vastgestelde bestemmingsplan inzien op de landelijke voorziening (ruimtelijkeplannen.nl) door op de volgende link te klikken: http://www.ruimtelijkeplannen.nl/web-roo/?planidn=NL.IMRO.0553.wpmeerenduin263-vax1