Ontwerpbestemmingsplannen Ruishornlaan 21 en 25 (Greveling Zuid) ter inzage

dinsdag 19 december 2023

Ontwerpbestemmingsplannen Ruishornlaan 21 en 25 (Greveling Zuid) ter inzage

Burgemeester en wethouders van de gemeente Lisse maken bekend, dat de ontwerpbestemmingsplannen Ruishornlaan 21 en Ruishornlaan 25 ter inzage liggen. De locaties liggen aan de zuidkant van het water de Greveling. Ruishornlaan 21 is bekend als locatie De Greef en ligt naast de roeivereniging. Ruishornlaan 25 is bekend als locatie voor een Knarrenhof en ligt naast het IKC.

De nieuwe (globale) bestemmingsplannen, met de planidentificatie: NL.IMRO.0553.bpruishornlaan21-ON01 en NL.IMRO.0553.bpruishornlaan25-ON01, maken het mogelijk dat er op beide locaties 40 appartementen met bijbehorende voorzieningen kunnen worden gerealiseerd. De locatie aan de Ruishornlaan 21 is bedoeld voor jongeren / starters en de locatie Ruishornlaan 25 is bedoeld voor senioren (Knarrenhof).

Crisis- en herstelwet

Op de ontwerpbestemmingsplannen is de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent voornamelijk dat bijzondere procedurele bepalingen gelden voor een eventuele beroepsprocedure bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.

De stukken met betrekking tot de ontwerpbestemmingsplannen Ruishornlaan 21 en 25 liggen van woensdag 20 december 2023 tot en met dinsdag 30 januari 2024 voor iedereen ter inzage in het gemeentehuis van Lisse. De digitale versie van de bestemmingsplannen staat op de landelijke website: www.ruimtelijkeplannen.nl en op de website van de gemeente Lisse.

Zienswijze

Binnen de termijn, dat de ontwerpbestemmingsplannen ter inzage liggen, kunt u schriftelijk of mondeling zienswijzen indienen bij de gemeenteraad van Lisse, Postbus 200, 2160 AE Lisse. Dit kan ook digitaal via e-mail: gemeente@lisse.nl.

Wilt u langskomen om de ontwerpbestemmingsplannen Ruishornlaan 21 en/of Ruishornlaan 25 in te zien, dan kunt u telefonisch een afspraak maken met Mevrouw Feijen, telefoonnummer 14 0252.

Meer informatie over Ruishornlaan 21 en 25 vindt u ook op de website: www.lisse.nl/grevelingzuid.