Ontwerpbestemmingsplan Vuursteeglaan Zuid ter inzage

woensdag 12 april 2023

Ontwerpbestemmingsplan Vuursteeglaan Zuid ter inzage

Er is een ontwerpbestemmingsplan opgesteld voor de locatie Vuursteeglaan Zuid. De locatie is gelegen tussen de Vuursteeglaan en de Westelijke Randweg. Kadastraal is dit terrein bekend bij de gemeente Lisse als sectie B, nummers 2785, 2788, 2790, 2791, 3272 (gedeeltelijk), 3267 (gedeeltelijk), 3269 (gedeeltelijk), 2911, 3337 en 3014 (gedeeltelijk).

Het nieuwe bestemmingsplan, met de planindentificatie: NL.IMRO.0553.bpvuursteeglaan-ON01, maakt het mogelijk dat er 82 woningen met bijbehorende voorzieningen kunnen worden gerealiseerd. De ontwikkeling betreft een divers woningbouwprogramma bestaande uit 21 sociale huurappartementen, 30 middeldure huur- of betaalbare koopwoningen (beneden/bovenwoningen) en 31 vrije sector koopwoningen (7 rijwoningen, 14 twee-onder-één kapwoningen en 10 vrijstaande woningen).

Crisis- en herstelwet

Op het ontwerpbestemmingsplan Vuursteeglaan Zuid is de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent voornamelijk dat bijzondere procedurele bepalingen gelden voor een eventuele beroepsprocedure bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.

Zienswijze

De stukken met betrekking tot het ontwerpbestemmingsplan Vuursteeglaan Zuid liggen van donderdag 13 april tot en met woensdag 24 mei 2023 voor iedereen ter inzage in het gemeentekantoor in Lisse. Wilt u langskomen om het ontwerpbestemmingsplan Vuursteeglaan Zuid in te zien, dan kunt u telefonisch een afspraak maken met Mevrouw Feijen of de heer Westman, telefoonnummer 14 0252.

Het plan is vanaf donderdag 13 april 2023 voor zes weken te vinden op de website van de gemeente Lisse en op de landelijke website: www.ruimtelijkeplannen.nl.

U kunt tot en met woensdag 24 mei 2023 uw zienswijze indienen. Richt uw brief aan burgemeester en wethouders van de gemeente Lisse, Postbus 200, 2160 AE Lisse.

Wilt u meer weten of heeft u vragen?

Meer informatie over Vuursteeglaan Zuid vindt u ook op de website: www.lisse.nl. Voor vragen kunt u contact opnemen met mevrouw Feijen of de heer Westman, te bereiken via het mailadres: j.feijen@hltsamen.nl / l.westman@hltsamen.nl of telefonisch via nummer 14 0252.