Ontwerpbestemmingsplan ‘Partiële herziening steigers Greveling’

dinsdag 15 augustus 2023

Ontwerpbestemmingsplan ‘Partiële herziening steigers Greveling’

Er is een ontwerpbestemmingsplan opgesteld voor het water de Greveling. Kadastraal is dit terrein bekend bij de gemeente Lisse als sectie E, nummers 4049 en 4143.

Aan het water de Greveling zijn in de loop der jaren diverse woningen gebouwd. Ook is er een roeivereniging gevestigd. Bij verschillende woningen zijn steigers gebouwd in de Greveling. Ook de roeivereniging heeft hier een steiger liggen. Op grond van het nu geldende bestemmingsplan 'Lisse Dorp 2010' zijn in de Greveling geen steigers toegestaan. Er geldt een uitzondering voor de mensen die een vergunning hebben aangevraagd en voor de steiger van de roeivereniging, die niet goed in het aanduidingsvak ligt.

De gemeente wil graag de situatie met de bestaande steigers, de foutief bestemde steiger van de roeivereniging en nieuw aan te leggen steigers goed regelen. Dit kan door het bestemmingsplan te herzien. Hiervoor ligt nu het ontwerpbestemmingsplan ‘Partiële herziening steigers Greveling’ met de planindentificatie: NL.IMRO.0553.BPGreveling-onx1 ter inzage.

Zienswijze

De stukken met betrekking tot het ontwerpbestemmingsplan ‘Partiële herziening steigers Greveling’ liggen van woensdag 16 augustus tot en met dinsdag 26 september 2023 voor iedereen ter inzage in het gemeentekantoor in Lisse. Wilt u langskomen om het ontwerpbestemmingsplan ‘Partiële herziening steigers Greveling’ in te zien, dan kunt u telefonisch een afspraak maken met Mevrouw Feijen, telefoonnummer 14 0252.

Het plan is vanaf woensdag 16 augustus 2023 voor zes weken te vinden op de website van de gemeente Lisse en op de landelijke website: www.ruimtelijkeplannen.nl.

U kunt tot en met dinsdag 26 september 2023 uw zienswijze indienen. Richt uw brief aan burgemeester en wethouders van de gemeente Lisse, Postbus 200, 2160 AE Lisse.

Heeft u vragen?

Voor vragen kunt u contact opnemen met mevrouw Feijen te bereiken via het mailadres: j.feijen@hltsamen.nl of telefonisch via nummer 14 0252.