Ontwerpbestemmingsplan “3e Poellaan 89” te Lisse ter inzage

Ruimtelijke plannen

Ontwerpbestemmingsplan “3e Poellaan 89” te Lisse ter inzage

Logo Lisse

Burgemeester en wethouders van de gemeente Lisse maken in overeenstemming met artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening bekend dat zij op 26 januari 2021 hebben besloten het ontwerpbestemmingsplan ‘3e Poellaan 89’ in Lisse met identificatiecode NL.IMRO.0553.3ePoellaan89-onx1, in procedure te brengen en voor een ieder ter inzage te leggen.

Het plangebied heeft betrekking op de locatie 3e Poellaan 89 te Lisse en omvat het gehele bedrijfsperceel van het bollenbedrijf. Deze laan ligt in het uiterste zuiden van de gemeente Lisse.

Inhoud plan

Het bestemmingsplan, met de identificatie NL.IMRO.0553.3ePoellaan89-onx1 maakt het mogelijk nadat het onherroepelijk is om 4 GOM-woningen op te richten en de bestaande bedrijfswoning als reguliere woning te gebruiken. De aanleiding voor het voorliggende bestemmingsplan is de verhuizing van het bedrijf naar elders. Hierdoor is de voormalige bedrijfslocatie leeg komen te staan. Met de bedrijfsbeëindiging en de sloop van de bedrijfsgebouwen worden twee doelen bereikt: een verouderd, verrommeld bedrijventerrein wordt gesaneerd waarna een zorgvuldig ontworpen woonenclave met 4 GOM-woningen wordt teruggebouwd. De huidige bedrijfswoning kan als reguliere woning worden bewoond. Door het verdwijnen van de bedrijvigheid nabij de woonbebouwing komt er minder overlast van bedrijfsverkeer. Hierdoor wordt zowel functioneel als qua straat- en bebouwingsbeeld aansluiting gevonden bij de omgeving. Het voorliggend plan past niet binnen het vigerend bestemmingsplan ‘Landelijk Gebied 2012’. Het voorliggende ontwerpbestemmingsplan is opgesteld om deze ontwikkeling mogelijk te maken.

Het ontwerpbestemmingsplan ‘3e Poellaan 89’, bestaande uit een verbeelding, planregels, toelichting en bijlagen, ligt vanaf donderdag 4 februari 2021 tot en met woensdag 17 maart 2021 ter inzage op het gemeentehuis van Lisse.

Inzien

U kunt het ontwerpbestemmingsplan inzien op het gemeentehuis van Lisse na het maken van een afspraak.

Vanwege de coronamaatregelen wordt er alleen op afspraak gewerkt. Als u het ontwerpbestemmingsplan wenst in te zien, kunt u contact opnemen met Renate van de Nes via 14-0252 of via de e-mail: r.vandenes@hltsamen.nl.

De digitale versie van dit ontwerpbestemmingsplan kunt u inzien op de landelijke voorziening www.ruimtelijkeplannen.nl.

Op www.lisse.nl onder ‘Inwoners en ondernemers- ‘bouwen en wonen’- ‘bestemmingsplannen’- ‘ter inzage’ – ‘ontwerpbestemmingsplan 3e Poellaan 89’ vindt u een link naar het digitale ontwerpbestemmingsplan. Daarnaast vindt u een link naar de authentieke digitale bestanden.

Zienswijzen

Binnen de termijn dat het ontwerpbestemmingsplan ter inzage ligt, kunt u schriftelijk en mondeling zienswijzen indienen bij de gemeenteraad van Lisse, Postbus 200, 2161 AE Lisse of digitaal via e-mailadres: gemeente@Lisse.nl. Vermeld hierbij altijd uw naam en adresgegevens. Anonieme zienswijzen worden niet in behandeling genomen.

Voor vragen en informatie kunt u contact opnemen met Renate van de Nes via 14-0252 of via de e-mail: r.vandenes@hltsamen.nl.