Ontwerp Omgevingsvisie Lisse ‘Samen maken we een levendig Lisse’ en het concept planMER ter inzage

donderdag 26 augustus 2021

Burgemeester en wethouders van de gemeente Lisse maken bekend dat zij het ontwerp van de Omgevingsvisie Lisse en het concept planMER voor zienswijzen ter inzage leggen met ingang van 26 augustus 2021 voor een termijn van zes weken.

Omgevingsvisie ‘Samen maken we een levendig Lisse’

Samen met u hebben we gesproken over de keuzes voor de toekomst van Lisse. Hoe zien de woningen er in 2040 uit? Waar werken we en hoe komen we daar? Hoe blijven we gezond en veilig leven in Lisse? We hebben met elkaar gekeken wat we nú kunnen doen en besluiten om Lisse mooi en levendig te houden. Dit hebben we opgeschreven in het 'Ontwerp Omgevingsvisie Lisse'.

De huidige identiteit en kracht van Lisse zijn het uitgangspunt. In het ontwerp houden we rekening met de kwaliteiten die we willen behouden én versterken met ontwikkelingen die in de toekomst op ons af komen. We schetsen de keuzes die daarbij horen om Lisse levendig te houden om te wonen, te werken en te bezoeken.

Inzien

De ontwerp omgevingsvisie en het concept planMER ligt gedurende 6 weken ter inzage van donderdag 26 augustus t/m woensdag 6 oktober 2021. U kunt het ontwerp tijdens deze periode bekijken en uw mening geven. Het ontwerp is digitaal in te zien via www.lisse.nl/inzoomen of op afspraak op het gemeentehuis van Lisse (Heereweg 254). Wilt u langskomen op het gemeentehuis om de plannen in te zien, dan kunt u een afspraak maken via www.lisse.nl.

Het ontwerp omgevingsvisie en het concept planMER is ook digitaal raadpleegbaar, via www.ruimtelijkeplannen.nl

Zienswijze

Tijdens deze periode kunt u schriftelijk of mondeling een zienswijze over het ontwerp omgevingsvisie ‘Samen maken we en een levendig Lisse’ en het concept planMER indienen bij:

Gemeenteraad van Lisse

2160 AE Lisse

Onder vermelding van: ontwerp Omgevingsvisie (zaaknummer Z-21-196397).

Voor het mondeling indienen van zienswijzen kunt u tijdens werkdagen telefonisch een afspraak maken (op 14 0252).