Ontwerp omgevingsvergunning ‘Loosterweg Noord 7, Lisse’ ter inzage

Ruimtelijke plannen

Ontwerp omgevingsvergunning ‘Loosterweg Noord 7, Lisse’ ter inzage

Logo Lisse

Burgemeester en wethouders van gemeente Lisse maken bekend dat, gelet op artikel 2.1, 2.10 en 2.12 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht de ontwerp omgevingsvergunning voor het realiseren van een nieuwe agrarische bedrijfshal op het perceel Loosterweg Noord 7 te Lisse ter inzage ligt.

Het plangebied betreft de percelen behorend bij het agrarische bedrijf Loosterweg Noord 7 te Lisse.

Inhoud plan

Op de locatie Loosterweg Noord 7 te Lisse is initiatiefnemer voornemens om het agrarische bedrijf uit te breiden met een nieuwe bedrijfshal. Initiatiefnemer heeft een groter oppervlak aan bedrijfsbebouwing nodig om het bedrijf toekomstbestendig te maken. Op basis van het bestemmingsplan mag initiatiefnemer maximaal 3.000 m2 aan bedrijfsbebouwing hebben en initiatiefnemer heeft op dit moment ongeveer 2260 m2 aan bedrijfsbebouwing. Door het bouwen van de nieuwe bedrijfshal wordt de 3000 m2 grens uit het bestemmingsplan overschreden met ongeveer 200 m2, waardoor er middels de voorliggende aanvraag omgevingsvergunning dient te worden afgeweken van het bestemmingsplan. Afwijken kan mits sprake is van een goede ruimtelijke ordening. Initiatiefnemer heeft diverse omgevingsonderzoeken uitgevoerd en een landschappelijk inpassingsplan opgesteld om aan te tonen dat sprake is van een goede ruimtelijke ordening. Daarnaast is een ruimtelijke onderbouwing geschreven en zijn de plannen afgestemd met de provincie Zuid Holland en Keukenhof. Aangetoond is dat sprake is van de goede ruimtelijke ordening die benodigd is om van het bestemmingsplan te kunnen afwijken. Besloten is door het college van B&W om de ontwerp omgevingsvergunning 'Loosterweg Noord 7, Lisse' vast te stellen en voor zes weken ter inzage te leggen, de omgevingsvergunning ongewijzigd vast te stellen mits er geen zienswijze tegen het ontwerp worden ingediend, vast te stellen dat een verklaring van geen bedenkingen van de gemeenteraad niet benodigd is, geen exploitatieplan vast te stellen omdat het kostenverhaal anderszins verzekerd is en de bijgevoegde raadsbrief vast te stellen.

Het ontwerpbesluit omgevingsvergunning en alle daarbij behorende stukken liggen vanaf woensdag 30 juni 2021 t/m dinsdag 10 augustus 2021 voor een ieder ter inzage. Vanwege de coronamaatregelen wordt er alleen op afspraak gewerkt. Indien u het plan fysiek wenst in te zien kunt u contact opnemen met Fedor Jansen van de afdeling Ruimte.

Inzien

U kunt de ontwerpvergunning met bijbehorende stukken inzien op het gemeentehuis bij de balie van Vergunningen.

Op de landelijke voorziening www.ruimtelijkeplannen.nl is de digitale versie van de ontwerpvergunning in te zien. Via de gemeentelijke website www.lisse.nl, tabblad ‘Inwoners en ondernemers’, ‘Bouwen en wonen’, ‘Bestemmingsplannen’ en ‘Ter inzage’ vindt u op de betreffende webpagina van het plan een link naar deze stukken.

Zienswijzen

Binnen de termijn, dat de ontwerp omgevingsvergunning en de ontwerp verklaring van geen bedenkingen ter inzage ligt, kunt u schriftelijk of mondeling zienswijzen indienen bij het college van B&W van de gemeente Lisse, Postbus 200, 2160 AE Lisse, telefoon 14 0252.

U kunt uw zienswijze ook digitaal indienen bij de gemeente Teylingen via e-mailadres: gemeente@lisse.nl.

Wij verzoeken u vriendelijk om bij het indienen van uw zienswijze het volgende zaaknummer te vermelden: Z-21-193874

Voor vragen en informatie over het plan kunt u contact opnemen met Fedor Jansen van domein Ruimtelijke ontwikkeling en Ron van Dorp domein Publiekservice via 14 0252 of via de e-mail: f.jansen@hltsamen.nl en r.vandorp@hltsamen.nl.