Ontwerp bestemmingsplan Middenweg 21 Lisse

dinsdag 1 maart 2022

Ontwerp bestemmingsplan Middenweg 21 Lisse

Er is een ontwerp bestemmingsplan opgesteld voor de locatie Middenweg 21. Deze locatie ligt in het zuiden van de Rooversbroekpolder in de gemeente Lisse. Het plangebied ligt binnen het bestemmingsplan Landelijk Gebied 2012 en omvat het gehele voormalige bedrijfsperceel. Het ontwerp bestemmingsplan heeft het identificatienummer NL.IMRO.0553.bpMiddenweg21-onx1.

Inhoud plan

De aanleiding voor het voorliggende bestemmingsplan is dat de eigenaar gestopt is met de bedrijfsvoering ter plaatse. Hierdoor zijn de aanwezige schuren en kassen leegkomen te staan. De voormalige bedrijfsgebouwen en het bijbehorende bouwvlak worden in hun geheel opgeruimd. De aanwezige bedrijfswoning wordt bestemd naar een reguliere woning en de bouw van een Greenportwoning wordt mogelijk gemaakt. Met de bedrijfsbeëindiging en de sloop van de bedrijfsgebouwen wordt bereikt dat verouderde bedrijfsbebouwing wordt gesaneerd. Momenteel is er ca. 2042m2 aan bebouwing aanwezig waarvan 1942m2 wordt gesloopt. Door sloop van de bedrijfsgebouwen, de omzetting van een bedrijfswoning naar een reguliere woning en het mogelijk maken van een Greenportwoning wordt een open landschap gerealiseerd.

Zienswijze

De stukken met betrekking tot het ontwerp bestemmingsplan Middenweg 21 liggen van woensdag 2 maart tot en met dinsdag 12 april 2022 voor iedereen ter inzage in het gemeentekantoor in Lisse. We werken op afspraak. Wilt u langskomen om het ontwerp bestemmingsplan in te zien, dan kunt u telefonisch een afspraak maken met Mevrouw José Feijen, telefoonnummer 14 0252.

Het plan is vanaf woensdag 2 maart 2022 voor zes weken te vinden op de website van de gemeente Lisse en op de landelijke website: www.ruimtelijkeplannen.nl.

U kunt tot en met dinsdag 12 april 2022 uw zienswijze indienen. Richt uw brief aan burgemeester en wethouders van de gemeente Lisse, Postbus 200, 2160 AE Lisse.

Wilt u meer weten of heeft u vragen?

Voor vragen kunt u contact opnemen met mevrouw José Feijen, te bereiken via het mailadres: j.feijen@hltsamen.nl, of telefonisch via nummer 14 0252.