Omgevingsvisie Lisse ‘Samen maken we een levendig Lisse’ met het planMER

donderdag 24 februari 2022

Omgevingsvisie Lisse ‘Samen maken we een levendig Lisse’ met het planMER

Bekendmaking vaststelling Omgevingsvisie Lisse

Burgemeester en wethouders van de gemeente Lisse maken bekend dat de gemeenteraad op 25 november 2021 de Omgevingsvisie Lisse ‘Samen maken we een levendig Lisse’ gewijzigd heeft vastgesteld. De voorloper van de Omgevingsvisie was de Structuurvisie ‘Vertalen, verbinden en versterken’ en deze is door de gemeenteraad ingetrokken.

Omgevingsvisie ‘Samen maken we een levendig Lisse’

De Omgevingsvisie ‘Samen maken we een levendig Lisse’ schetst op hoofdlijnen welke ontwikkelingen we graag zien in Lisse op weg naar het jaar 2040. Het gaat om een compleet beeld van de omgeving om ons heen. We brengen hier de belangen samen van landschap en natuur, het dorp, woon- en werkgebieden, de agrarische sector, recreatie en toerisme. Hoe Lisse nu is (identiteit) en wat de kracht van het dorp is zijn startpunten. We beschrijven in de Omgevingsvisie hoe we de kwaliteiten willen behouden en versterken. We kijken daarbij goed naar toekomstige ontwikkelingen. In de Omgevingsvisie beschrijven we de keuzes die daarbij horen. Zo wordt Lisse een nog levendigere plaats om te wonen, te werken en te verblijven.

Gewijzigde vaststelling

Tijdens de ter visie ligging van de ontwerpversie hebben wij een aantal zienswijzen ontvangen, dat op onderdelen heeft geleid tot aanpassingen. Daarnaast is de omgevingsvisie door de gemeenteraad inhoudelijk gewijzigd vastgesteld.

De omgevingsvisie inzien?

U kunt de omgevingsvisie digitaal raadplegen, via gemeentelijke website www.lisse.nl of het landelijke portaal (www.ruimtelijkeplannen.nl).

Een papieren versie van de omgevingsvisie kunt u inzien in het gemeentehuis, Heereweg 254 te Lisse. We werken vanwege de coronamaatregelen alleen nog maar op afspraak. Wilt u langskomen om de omgevingsvisie in te zien, dan kunt u een afspraak maken via www.lisse.nl ‘maak een afspraak’.

Inwerkingtreding

De omgevingsvisie Lisse ‘Samen werken aan een levendig Lisse’ gaat een dag na deze bekendmaking in. Tegen het besluit tot vaststelling van de omgevingsvisie kunt u geen bezwaar maken of beroep instellen.