Omgevingsvergunning Vivaldistraat 2, afwijken van het bestemmingsplan, voor 6 appartementen.

dinsdag 14 december 2021
omgevingsvergunning

Burgemeester en wethouders van de gemeente Lisse maken bekend dat, gelet op artikel 2.1, 2.10 en 2.12 van Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo) een omgevingsvergunning hebben verleend voor het bouwen van 6 appartementen aan de Vivaldistraat 2 te Lisse.

Aan de Vivaldistraat 2, bij bloembinderij Van der Hulst, worden 6 huurappartementen gerealiseerd. De nieuwe appartementen passen niet in het huidige bestemmingsplan omdat wonen hier niet is toegestaan. Door deze omgevingsvergunning, waarbij wordt afgeweken van het bestemmingsplan, kunnen de appartementen worden gebouwd.

De omgevingsvergunning, de ruimtelijke onderbouwing en andere relevante stukken liggen van woensdag 15 december 2021 t/m dinsdag 25 januari 2022 voor iedereen ter inzage in het gemeentehuis van Lisse. We werken vanwege de coronamaatregelen alleen nog op afspraak. Wilt u langskomen om het besluit in te zien, dan kunt u een afspraak maken met Mevrouw José Feijen op het volgende telefoonnummer: 14 0252.

Het besluit is vanaf woensdag 15 december 2021 voor zes weken te vinden op de website van de gemeente Lisse en op de landelijke website: www.ruimtelijkeplannen.nl met identificatiecode NL.IMRO.0553.Vivaldistraat-vax1.

Beroep

Belanghebbenden kunnen gedurende de periode van woensdag 15 december 2021 t/m dinsdag 25 januari 2022 beroep instellen bij:

Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA, Den Haag.

Dit geldt voor:

• Belanghebbenden, die tijdig een zienswijze over het ontwerpbesluit naar voren hebben gebracht;

• Belanghebbenden, die kunnen aantonen dat zij redelijkerwijs niet in staat zijn geweest tijdig een zienswijze bij de gemeenteraad kenbaar te maken.

Belanghebbenden kunnen bij de Voorzitter van die Afdeling tevens een verzoek om voorlopige voorziening doen. Een verzoek om voorlopige voorziening is alleen ontvankelijk als daarbij een spoedeisend belang kan worden aangetoond.

Het besluit treedt op woensdag 26 januari 2022 in werking, tenzij binnen die termijn naast een beroepsschrift ook een verzoek om voorlopige voorziening bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State is ingediend. Het besluit treedt dan niet in werking voordat op dit verzoek is beslist.

Wilt u meer weten of heeft u vragen?

Voor meer informatie of vragen over het besluit kunt u contact opnemen met mevrouw José Feijen, te bereiken via het volgende mailadres: j.feijen@hltsamen.nl of telefonisch via nummer 14 0252.