Omgevingsvergunning ‘Heereweg 455C, te Lisse’ ter inzage

dinsdag 18 april 2023
omgevingsvergunning

Omgevingsvergunning ‘Heereweg 455C, te Lisse’ ter inzage

Burgemeester en wethouders van de gemeente Lisse maken bekend dat zij op 13 april 2023 de omgevingsvergunning hebben verleend voor het transformeren van de bestaande waterreservoir naar 5 appartementen.

Toelichting

Op de locatie Heereweg 455C te Lisse is initiatiefnemer voornemens om de voormalige drinkwaterberging/pompgebouw te transformeren naar 5 appartementen. Door de wijziging van gebruik dient te worden afgeweken van het bestemmingsplan. Afwijken kan mits sprake is van een goede ruimtelijke ordening. Initiatiefnemer heeft diverse onderzoeken uitgevoerd om aan te tonen dat sprake is van een goede ruimtelijke ordening. Aangetoond is dat sprake is van de goede ruimtelijke ordening die benodigd is om van het bestemmingsplan te kunnen afwijken.

Op 30 maart 2023 heeft de gemeenteraad van Lisse een verklaring van geen bedenkingen afgegeven voor het afwijken van het ter plaatse geldende bestemmingsplan Lisse Dorp 2010 en 1e herziening Lisse Dorp 2010.

Inzien

De omgevingsvergunning en alle daarbij behorende stukken liggen vanaf woensdag 19 april 2023 t/m dinsdag 30 mei 2023 voor een ieder ter inzage op het gemeentehuis. Indien u het plan fysiek wenst in te zien kunt u contact opnemen met de heer R. van Dorp van de afdeling Publieksservice.

De digitale versie kunt u inzien op de landelijke voorziening www.ruimtelijkeplannen.nl

Via de gemeentelijke website tabblad ‘Inwoners en ondernemers’, ‘Bouwen en wonen’, ‘Bestemmingsplannen’ en ‘Ter inzage’ vindt u op de betreffende webpagina van het plan een link naar deze stukken.

Beroep

Vanaf woensdag 19 april t/m dinsdag 30 mei 2023  is het mogelijk beroep aan te tekenen bij de rechtbank. Rechtstreeks beroep is mogelijk voor diegenen die een zienswijze hebben ingediend, en voor belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet verweten kan worden dat zij geen zienswijze hebben ingediend.

Beroep kan worden ingesteld bij de rechtbank te Den Haag, sector bestuursrecht, Postbus 20302, 2500 EH Den Haag.

Tegen de uitspraak van de rechtbank kan hoger beroep worden ingesteld bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.

Voorlopige voorziening

Ook kunnen belanghebbenden – voor zover zij daarbij een spoedeisend belang hebben – op grond van artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht de Voorzieningenrechter van de rechtbank verzoeken een voorlopige voorziening te treffen.

Inwerkingtreding

De omgevingsvergunning treedt in werking op het moment dat de beroepstermijn is afgelopen, tenzij binnen die termijn naast een beroepschrift ook een verzoek om voorlopige voorziening bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank is ingediend. Het besluit treedt dan niet in werking voordat op dit verzoek is beslist.

Voor informatie kan contact worden opgenomen met de heer R. van Dorp en mevrouw R. van de Nes via 14 0252 of via de e-mail: r.vandorp@hltsamen.nl en r.vandenes@hltsamen.nl.