Bestemmingsplan “Tiny Houses Bloemenbuurt” gewijzigd vastgesteld ten opzichte van het ontwerpbestemmingsplan dat ter inzage heeft gelegen.

dinsdag 26 september 2023

De gemeente Lisse heeft op 14 september 2023 het bestemmingsplan “Tiny Houses Bloemenbuurt” in Lisse met planidentificatie: NL.IMRO.0553.BPtinyhsblmnbrt-vax1 vastgesteld.

Het raadsbesluit en het vastgestelde bestemmingsplan “Tiny Houses Bloemenbuurt” liggen van woensdag 27 september 2023 tot en met dinsdag 7 november 2023 ter inzage in het gemeentehuis van Lisse. Om de stukken op het gemeentehuis in te zien kunt u een afspraak maken met Denise Zuidhoek van het Domein Ruimte via telefoonnummer 14 0252 of via de e-mail d.zuidhoek@hltsamen.nl. Ook is het bestemmingsplan in te zien via website www.ruimtelijkeplannen.nl

Toelichting

Het vastgestelde bestemmingsplan maakt het mogelijk om acht tiny houses, een gemeenschappelijke berging en parkeerplaatsen te realiseren. Het bestemmingsplan zorgt ervoor dat de bestemming maatschappelijk wordt gewijzigd in een woon- en verkeerbestemming.

Beroep

Tegen het besluit tot vaststelling van het bestemmingsplan kunnen belanghebbenden gedurende de periode van donderdag 28 september 2023 tot en met woensdag 8 november 2023 beroep instellen bij:

Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA, Den Haag.

Dit geldt alleen voor:

- Belanghebbenden, die tijdig een zienswijze over het ontwerpbestemmingsplan “Tiny Houses Bloemenbuurt” te Lisse naar voren hebben gebracht;

- Belanghebbenden, die kunnen aantonen dat zij redelijkerwijs niet in staat zijn geweest tijdig een zienswijze bij het college kenbaar te maken;

Het vaststellingsbesluit treedt op donderdag 8 november 2023 inwerking, tenzij binnen die termijn naast een beroepsschrift ook een verzoek om voorlopige voorziening bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State is ingediend. Het besluit treedt dan niet in werking voordat op dit verzoek is beslist. Belanghebbenden kunnen bij de Voorzitter van die Afdeling tevens een verzoek om voorlopige voorziening doen. Een verzoek om voorlopige voorziening is alleen ontvankelijk als daarbij een spoedeisend belang kan worden aangetoond.