Bestemmingsplan ‘Stationweg 1-3’ te Lisse vastgesteld en de gecoördineerde omgevingsvergunning verleend

dinsdag 9 november 2021

De gemeenteraad van Lisse heeft op 14 oktober 2021 het bestemmingsplan ‘Stationsweg 1-3’ met identificatienummer NL.IMRO.0553.bpStationweg13-vax1 vastgesteld. De omgevingsvergunning voor de te herbouwen bollenschuur met daarin 4 appartementen is inmiddels verleend.

Plangebied

Het plangebied betreft de locatie Stationsweg 1-3 te Lisse.

Inhoud plan

Voor de ontwikkeling van de locatie Stationsweg 1-3, heeft het college een coördinatiebesluit genomen. Daarom liggen de volgende besluiten ter inzage:

Het bestemmingsplan Stationsweg 1-3

De omgevingsvergunning voor de herbouw van de (replica) bollenschuur met daarin opgenomen de realisatie van 4 appartementen.

Bestemmingsplan

Het bestemmingsplan voorziet in sloop van de bestaande bollenschuur en herbouw van een (replica) van de oorspronkelijke bollenschuur met daarin opgenomen 4 appartementen.

Omgevingsvergunning

De omgevingsvergunning bestaat uit de activiteit ‘het bouwen van een (replica)bollenschuur met daarin opgenomen 4 appartementen, met bijbehorende voorzieningen’.

Het raadsbesluit met het vastgestelde bestemmingsplan en de omgevingsvergunning liggen van 10 november tot en met 21 december 2021 ter inzage.

Inzien

U kunt het vastgestelde bestemmingsplan, na het maken van een afspraak, inzien op het gemeentehuis in Lisse.

De digitale versie van dit vastgestelde bestemmingsplan kunt u inzien op de landelijke voorziening www.ruimtelijkeplannen.nl.

Op www.Lisse.nl onder– ‘Bouwen en Wonen’ – ‘Projecten’ – ‘Stationsweg 1-3’ vindt u een link naar het digitale vastgestelde bestemmingsplan en de omgevingsvergunning.

(N.B. Indien er verschillen zijn tussen de analoge en digitale versie, is op grond van artikel 1.2.3. van het Besluit ruimtelijke ordening de digitale versie beslissend.)

Beroep

Omdat de besluiten zijn gecoördineerd is er één mogelijkheid om beroep in te dienen tegen het besluit tot vaststelling van het bestemmingsplan en de verleende omgevingsvergunning. Gedurende de periode van 10 november tot en met 21 december 2021 kan beroep ingesteld worden bij:

De Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA, Den Haag.

Dit geldt voor:

belanghebbenden;

niet-belanghebbenden die tijdig een zienswijze hebben ingediend;

niet belanghebbenden van wie redelijkerwijs niet verwacht kon worden dat zij een zienswijze hebben ingediend.

Degenen die beroep hebben ingesteld kunnen bij de Voorzitter van die Afdeling tevens een verzoek om voorlopige voorziening doen. Een verzoek om voorlopige voorziening is alleen ontvankelijk als daarbij een spoedeisend belang kan worden aangetoond.

De besluiten treden op 22 december in werking, tenzij binnen die termijn naast een beroepsschrift ook een verzoek om voorlopige voorziening bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State is ingediend. Het besluit treedt dan niet in werking voordat op dit verzoek is beslist.

Voor vragen of informatie kunt u contact opnemen met M. Randsdorp, domein Ruimte, afdeling Planvorming, via telefoonnummer 14 0252 of via m.randsdorp@hltsamen.nl