Bestemmingsplan “Oranjelaan 98-98a ” vastgesteld

dinsdag 9 april 2024

Bestemmingsplan “Oranjelaan 98-98a ” vastgesteld

De gemeenteraad van Lisse heeft op 28 maart 2024 het bestemmingsplan “Oranjelaan 98-98a” met identificatienummer NL.IMRO.0553.bpOranjelaan98-vax1 vastgesteld.

Plangebied

Het plangebied is gelegen op de locatie Oranjelaan 96a, 98 en 98a in Lisse.

Inhoud Plan

Aan het perceel Oranjelaan 96a-98-98a in Lisse is al geruime tijd het kantoor van ontwerpbureau Veldhoven en Partners gevestigd, alsook twee woningen. Het samengesteld gebouw maakt deel uit van het complex van de Mariakerk, gebouwd in 1952, oorspronkelijk in gebruik als pastoriewoning bij de kerk. Voor het gebruik als kantoor en twee woningen is vergunning verleend, d.d. 7 april 2009. Destijds is ook een ruimtelijke onderbouwing opgesteld die aantoonde dat sprake was van een goede ruimtelijke ordening. In het geldende bestemmingsplan (vastgesteld na de verleende vergunning) zijn zowel de kerk als kantoor/woningen voorzien van een bestemming Maatschappelijk, met de aanduidingen 'kantoor' en 'wonen'. Het is echter onjuist dat hier primair sprake is van een maatschappelijke functie. Initiatiefnemer heeft verzocht om dit aan te passen.

Het voorontwerpbestemmingsplan is voorgelegd aan de vooroverlegpartners. In totaal zijn twee vooroverlegreacties ontvangen van de overlegpartners. Ook is advies ingewonnen bij de Omgevingsdienst West-Holland (ODWH). De reacties waren aanleiding om de toelichting tekstueel aan te passen. Het ontwerpbestemmingsplan heeft gedurende zes weken ter inzage gelegen. Tijdens deze periode zijn geen zienswijzen ingediend.

T er inzage

Het raadsbesluit en het vastgestelde bestemmingsplan liggen van woensdag 10 april 2024 tot en met woensdag 22 mei 2024 ter inzage in het gemeentehuis in Lisse.

Inzien

U kunt het vastgestelde bestemmingsplan inzien in het gemeentehuis van Lisse.

De digitale versie van dit vastgestelde bestemmingsplan kunt u inzien op de landelijke voorziening www.ruimtelijkeplannen.nl. Op www.lisse.nl onder– ‘Inwoners en Ondernemers’ - ‘Bouwen en Wonen’ – ‘Bestemmingsplannen’ – ‘Ter inzage’ – ‘Lisse’ - ‘bestemmingsplan ‘Oranjelaan 98-98a’ vindt u een link naar het digitale vastgestelde bestemmingsplan.

(N.B. Indien er verschillen zijn tussen de analoge en digitale versie, is op grond van artikel 1.2.3. van het Besluit ruimtelijke ordening de digitale versie beslissend.)

Beroep

Tegen het besluit tot vaststelling van het bestemmingsplan kunnen belanghebbenden gedurende de periode van donderdag 11 april 2024 tot en met woensdag 22 mei 2024 beroep instellen bij:

Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA, Den Haag.

Gelet op de gewijzigde vaststelling geldt dit alleen voor:

• *

Belanghebbenden;

• *

Niet belanghebbenden wanneer hij of zij:

• 0

tijdig een zienswijze over het ontwerpbestemmingsplan “Oranjelaan 98 – 98a” naar voren hebben gebracht;

• 0

kunnen aantonen dat zij redelijkerwijs niet in staat zijn geweest tijdig een zienswijze bij de gemeenteraad kenbaar te maken;

• 0

bezwaar heeft tegen de wijzigingen die zijn aangebracht bij het vaststellen van het bestemmingsplan ten opzichte van het ontwerpbestemmingsplan.

Het vaststellingsbesluit treedt op donderdag 23 mei 2024 in werking, tenzij binnen die termijn naast een beroepschrift ook een verzoek om voorlopige voorziening bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State is ingediend. Het besluit treedt dan niet in werking voordat op dit verzoek is beslist.

Voor vragen of informatie kunt u contact opnemen met Jan den Braber van domein Ruimte via telefoonnummer 14 0252.