Bekendmaking van een openbare selectieprocedure voor de uitgifte van gemeentegrond ten behoeve van de plaatsing van 15 laadpalen voor elektronische voertuigen (EV) in de gemeente Lisse (zie bijlage)

woensdag 27 maart 2024
overige overheidsinformatie

De gemeente Lisse heeft beleid vastgesteld waarin elektrisch rijden wordt gestimuleerd en bevorderd. Dit gaat gepaard met een toenemende vraag naar openbare laadinfrastructuur. Om deze reden heeft de gemeente een cluster van 15 locaties aangewezen voor de plaatsing en exploitatie van laadpalen, uit te geven aan een marktpartij door middel van een plaatsingsovereenkomst met recht van opstal.

Na marktonderzoek is gebleken dat er naar verwachting meerdere potentiële gegadigden zijn voor de plaatsing en exploitatie van laadpalen in de openbare ruimte. Gelet op het gelijkheidsbeginsel – dat strekt tot het bieden van gelijke kansen voor marktpartijen – wordt een openbare selectieprocedure gevolgd. De openbare selectieprocedure heeft als doel het selecteren van een gegadigde marktpartij voor de gemeente. Hiermee geeft de gemeente uitvoering aan haar verplichtingen uit het Didam-arrest van 26 november 2021 (ECLI:NL:HR:2021:1778).

In dit proces hanteren wij 4 basisbeginselen: non-discriminatie, transparantie, proportionaliteit en gelijke behandeling. Met deze beschrijving streven wij naar het transparant maken van onze verwachtingen van deze procedure en motiveren wij de beslissingen die gemaakt zijn in dit proces. Bij de selectie hanteert de gemeente de volgende selectiecriteria:

De geschiktheidscriteria

Potentiële gegadigden dienen te voldoen aan de volgende vereisten:

• -

De gegadigde mag zich maar één keer aanmelden.

• -

De gegadigde verklaart akkoord te willen gaan met de Conformiteitenlijst; het Programma van Eisen en met de inhoud van de standaard plaatsingsovereenkomst met recht van opstal.

• -.

De gegadigde verklaart bereid te zijn om zijn geschiktheid aan te tonen door middel van het aanleveren van aanvullende stukken.

• -

De gegadigde opereert als onafhankelijke marktpartij en heeft geen relatie met andere kandidaten in de selectieprocedure.

Loting

Indien er meerdere deelnemers zijn die aan geschiktheidscriteria voldoen, zal op basis van loting bepaald worden met welke deelnemer de plaatsingsovereenkomst (bijlage 1) wordt gesloten.

• -

De loting vindt plaats op een nader bekend te maken tijdstip en locatie; en

• -

De loting is toegankelijk voor alle deelnemers die aan de selectiecriteria hebben voldaan; en

• -

De nummers 1 uit de loting worden in eerste instantie uitgenodigd voor het sluiten van de plaatsingsovereenkomst.

Termijn reactie

Indien u in aanmerking wenst te komen voor de voornoemde plaatsingsovereenkomst, kunt u dit aan de hand van de hierna genoemde selectiecriteria, schriftelijk en gemotiveerd, uiterlijk binnen 21 kalenderdagen na de datum van deze publicatie, aan de gemeente kenbaar maken door te mailen naar mobiliteit@hltsamen.nl. De gemeente zal u dan binnen 2 werkdagen de relevante stukken toesturen, alsmede een inschrijfformulier waarmee u uw interesse definitief kunt maken. U kunt deze uiterlijk binnen 30 kalenderdagen na datum van deze publicatie inzenden.

Voor vragen en/of opmerkingen kunt u contact opnemen met het cluster Mobiliteit via 14 0252 of via e-mail: mobiliteit@hltsamen.nl.