Aanwijzingsbesluit 'Verboden zich op te houden' Veldhuyzen van Zantenpark Lisse

donderdag 5 oktober 2023
ander besluit van algemene strekking

Aanwijzingsbesluit 'Verboden zich op te houden' Veldhuyzen van Zantenpark Lisse

De burgemeester van Lisse;

Overwegende,

• dat de burgemeester overeenkomstig artikel 2:47 van de Algemene Plaatselijke Verordening Lisse kan besluiten tot het aanwijzen van openbare plaatsen of delen daarvan waar het op door de burgemeester te bepalen tijdstippen verboden is zich op te houden of te verblijven;

• dat met het plaatsen van borden met gedragsregels duidelijk wordt gemaakt wat er van bezoekers die zich langdurig ophouden wordt verwacht;

• dat het voor de locatie zoals benoemd in het aanwijzingsbesluit in het belang van de openbare orde en veiligheid noodzakelijk is dat men zich tussen 22.00 uur en 07.00 uur niet ophoudt in dit gebied.

Besluit:

Het Veldhuyzen van Zantenpark is aangewezen als openbare plaats waar het tussen 22.00 uur en 07.00 uur verboden is zich op te houden of te verblijven.

Ter plaatse zijn op de wijze zoals in bijlage 1 de gedragsregels en tijden kenbaar gemaakt.

Dit besluit treedt in werking op de dag na de bekendmaking.

Aldus besloten op 27 september 2023 te Lisse.

De burgemeester van Lisse

L. Spruit

Bezwaar

Hoe kunt u bezwaar maken?

Als u het niet eens bent met dit besluit kunt u schriftelijk een bezwaarschrift indienen bij de burgemeester van Hillegom. Aan het indienen van een bezwaarschrift zijn geen kosten verbonden.

Uw bezwaarschrift bevat de volgende informatie:

uw naam en adres;

• -

de datum waarop u het bezwaarschrift indient;

uw handtekening;

• -

een omschrijving van het besluit waar u het niet mee eens bent;

• -

de reden(en) van uw bezwaar.

Binnen welke termijn?

U hebt zes weken de tijd om een bezwaarschrift in te dienen. De termijn begint te lopen vanaf de dag na de verzenddatum van deze brief.

Indienen van een verzoek om voorlopige voorziening

Het indienen van een bezwaarschrift betekent meestal niet dat het besluit waartegen u bezwaar maakt niet in werking treedt. Als u het besluit op korte termijn wilt tegenhouden, moet u naast het bezwaarschrift een apart verzoek om een ‘voorlopige voorziening’ bij de Rechtbank indienen. Hiervoor moet u griffiekosten betalen.

Uw verzoek om voorlopige voorziening bevat de volgende informatie:

uw naam en adres;

• -

de datum waarop u de voorlopige voorziening indient;

• -

het besluit waartegen bezwaar bestaat;

• -

een kopie van het bezwaarschrift dat u bij de gemeente Hillegom is ingediend.

Dit verzoek stuurt u naar:

Voorzieningenrechter Rechtbank Den Haag

Sector Bestuursrecht

Postbus 20302

2500 EH Den Haag

U kunt ook digitaal het verzoekschrift indienen bij genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.

Bijlage 1: voorbeeld bord

Bijlage 1 voorbeeld bord