Ontwerpbesluiten Kruishoorn fase 1, Grevelingstraat Lisse

Ruimtelijke plannen

Ontwerpbesluiten Kruishoorn fase 1, Grevelingstraat Lisse

Logo Lisse

De gemeente Lisse is van plan om het project Kruishoorn, fase 1, te realiseren. Het project betreft de transformatie van voormalig bedrijventerrein Ruigrok-Den Dekker tot woningbouw, kadastraal bekend bij de gemeente Lisse als sectie D, nummers 8904 en 5879.

Voor de ontwikkeling van Kruishoorn, fase 1, heeft het college een coördinatiebesluit genomen. Daarom liggen de volgende ontwerpbesluiten ter inzage:

Het ontwerpbestemmingsplan Kruishoorn, fase 1

Het ontwerpbesluit omgevingsvergunning voor 20 woningen

Het ontwerpbesluit omgevingsvergunning voor 4 woningen.

Ontwerpbestemmingsplan

Het ontwerpbestemmingsplan Kruishoorn, fase 1, met de identificatie NL.IMRO.0553.bpKruishoornFase1‐ON01, voorziet in 25 grondgebonden woningen.

Ontwerpbesluiten omgevingsvergunning

De ontwerpbesluiten omgevingsvergunning bestaan uit de activiteit ‘het bouwen van 4 woningen’ en ‘het bouwen van 20 woningen met parkeerplaatsen en (openbare) voorzieningen’.

Eén omgevingsvergunning voor een vrijstaande woning volgt later.

Crisis- en herstelwet

Op het bestemmingsplan "Kruishoorn, fase 1" is de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent voornamelijk dat bijzondere procedurele bepalingen gelden voor een eventuele beroepsprocedure bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.

Omdat gebruik wordt gemaakt van de coördinatieregeling volgens artikel 3.30 van de Wro liggen de ontwerpbesluiten tegelijkertijd voor iedereen ter inzage van woensdag 21 november 2018 tot en met woensdag 2 januari 2019 in het gemeentehuis. Wilt u de stukken inzien dan kunt u een afspraak maken via telefoonnummer 14 0252 of via de website www.lisse.nl. Het ontwerpbestemmingsplan kunt u ook inzien via www.ruimtelijkeplannen.nl.

Zienswijzen geven

U kunt tot en met woensdag 2 januari 2019 uw zienswijze indienen. Richt uw brief aan burgemeester en wethouders van de gemeente Lisse, Postbus 200, 2160 AE Lisse. U kunt ook mondeling uw zienswijze geven. Belanghebbenden die tijdig gemotiveerde zienswijzen hebben ingebracht tegen het ontwerpbesluit kunnen beroep tegen het definitieve besluit instellen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Mevrouw J.W.J. Feijen, tel. 14 0252 (ontwerpbestemmingsplan Kruishoorn, fase 1)

De heer T. van Noort, tel. 14 0252 (ontwerpbesluiten omgevingsvergunning bouwen)