Verkeersbesluit Gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats

verkeersbesluit of -mededeling

Verkeersbesluit Gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats

Burgemeester en wethouders van Lisse

Overwegingen ten aanzien van het besluit

Het gewenst is om voor de gehandicapte bewoner in de Van Linschotenstraat met parkeerkaart (B) een gehandicapten parkeerplaats op kenteken aan te leggen in de Tasmanstraat;

De bestuurder in de Van Linschotenstraat kan minder dan lopen 100 mtr zelfstandig en dit ook door de betreffende instanties (ISD) is aangegeven;

De bestuurder beschikt over een gehandicaptenparkeerkaart;

Er zijn genoeg parkeervakken in de Tasmanstraat voor overige bezoekers en bewoners in de straat en omgeving beschikbaar blijven;

Overeenkomstig artikel 24 van het besluit Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (Babw) overleg is gepleegd met de daartoe aangewezen verkeersadviseur van de politie, eenheid Den Haag en deze een positief advies heeft gegeven;

De betreffende weg, waarop de bepalingen van dit besluit betrekking hebben openbaar is, binnen de bebouwde kom ligt en in beheer is bij de gemeente Lisse.

BESLUIT

Instellen van een individuele gehandicaptenparkeerplaats in de Tasmanstraat op een parkeervak t.h.v. de aansluiting van de Van Linschotenstraat on de Tasmanstraat, conform bijgevoegde afbeelding;

Plaatsen van het E6 bord van bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990; met onderbord met kenteken G-437-RR

Te publiceren in de Staatcourant en in een plaatselijk huis aan huisblad;

Dit besluit te sturen naar de verkeersadviseur van de politie, eenheid Den Haag;

Het treedt één dag na bekendmaking in werking;

Lisse, 19 juli 2021

college van Lisse

Namens deze,

K. Toonen

Medewerker verkeer, afdeling Buitenruimte team Beleid en inrichting

Mogelijkheid van bezwaar/voorlopige voorziening

Bezwaar

Bent u het niet eens met deze beslissing? Dan kunt u binnen zes weken na de verzenddatum ervan een bezwaarschrift indienen. U richt het bezwaar aan het bestuursorgaan dat het besluit genomen heeft, het college of de burgemeester van Lisse, Postbus 200, 2160 AE Lisse.

Uw bezwaarschrift bevat de volgende informatie:

- uw naam en adres;

- de datum waarop u het bezwaarschrift schrijft;

- een omschrijving van het besluit waar u het niet mee eens bent;

- de reden(en) van uw bezwaar;

- uw handtekening.

Een bezwaarschrift kan schriftelijk en via het e-loket digitaal, maar niet per e-mail worden ingediend. Aan het indienen van een bezwaarschrift zijn geen kosten verbonden. Overigens kunnen ook andere belanghebbenden bezwaar maken tegen dit besluit.

Voorlopige voorziening

Het indienen van een bezwaarschrift schorst de werking van het besluit niet. Dat betekent dat het besluit blijft gelden in de tijd dat uw bezwaarschrift in behandeling is. Kunt u een beslissing op uw bezwaarschrift niet afwachten? Dan kunt u tegelijkertijd met of na indiening van uw bezwaarschrift een verzoek om voorlopige voorziening indienen.

U dient dit verzoek in bij de Voorzieningenrechter van de rechtbank Den Haag, sector Bestuursrecht, Postbus 20302, 2500 EH Den Haag. Hiervoor betaalt u griffiekosten.

U kunt ook digitaal het verzoekschrift indienen bij genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde website voor de precieze voorwaarden.