Gemeente Lisse; Wet geluidhinder -concept saneringsprogramma- voor geluidsanering woningen voor diverse wegen in Lisse

dinsdag 2 november 2021
overige overheidsinformatie

Namens het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Lisse heeft de Omgevingsdienst West-Holland een concept saneringsprogramma vastgesteld voor geluidsanering van woningen aan de 1e Poellaan, Gladiolenstraat, Hyacinthenstraat, Heereweg, Oranjelaan, Uitermeer en Westerdreef. Deze woningen staan op een lijst met saneringswoningen die het toenmalige ministerie van VROM in 2000 heeft opgesteld. Het betreft woningen met een bouwjaar voor 1986 die worden blootgesteld aan wegverkeerslawaai.

In het concept saneringsprogramma staat de toekomstige geluidsbelasting op de gevel van de betreffende saneringswoningen vermeld. Ook staat erin welke maatregelen er getroffen kunnen worden om de geluidsbelasting op de saneringswoningen te beperken. Na de ter inzage legging wordt dit saneringsprogramma ingediend bij het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Na vaststelling van het saneringsprogramma door de Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat stelt deze bij besluit de maximaal toelaatbare geluidsbelasting op de betrokken woningen vast.

Het concept saneringsprogramma ligt ter inzage in de periode van 3 november 2021 tot en met 14 december 2021 in de Gemeentewinkel, Heereweg 254, 2161 BS te Lisse. Het inzien van de stukken kan alleen op afspraak.

U kunt het concept saneringsprogramma m.i.v. 3 november ook vinden op www.odwh.nl/actuele-dossiers (dossiernaam: Concept saneringsprogramma Restant Lisse).

Zienswijzen geven

U kunt tijdens de ter inzageperiode een zienswijze (reactie) indienen. Richt uw brief aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Lisse p/a: Omgevingsdienst West-Holland, Postbus 159, 2300 AD Leiden. U kunt ook mondeling uw zienswijze geven.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: mevrouw W. Hoekman van de Omgevingsdienst tel. 06 57 80 41 55