Beschikking Wet algemene bepalingen omgevingsrecht – 3e Poellaan 62, Lisse

dinsdag 9 november 2021
omgevingsvergunning

Beschikking Wet algemene bepalingen omgevingsrecht – 3e Poellaan 62, Lisse

De Omgevingsdienst West-Holland heeft namens burgemeester en wethouders van de gemeente Lisse een omgevingsvergunning (milieu) verleend aan P.L.M. van der Zon, voor een inrichting milieu gelegen op het adres 3e Poellaan 62 in Lisse.

De aanvraag heeft betrekking op het uitbreiden van het aantal varkens binnen de inrichting. Het aantal varkens neemt toe met 32 guste- en dragende zeugen, 560 gespeende biggen en 24 kraamzeugen. Bestaande dierenverblijven worden hiervoor ingericht. De aanvraag betreft een activiteit waarvoor vooraf, door het bevoegd gezag, toestemming verleend moet worden: de omgevingsvergunning met beperkte milieutoets.

Tegelijkertijd met de uitbreiding van het aantal varkens, is er sprake van een afname van het aantal runderen, waardoor de vergunningplicht komt te vervallen. Er is daarom tevens verzocht om de omgevingsvergunning onderdeel milieu (revisie) van 31 december 2013 in te trekken.

Voor het verlenen van de vergunning wordt de in afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht omschreven procedure gevolgd. De aanvraag hebben wij in behandeling genomen. De ontwerpvergunning heeft ter inzage gelegen van 15 september 2021 tot en met 26 oktober 2021. De vergunning is ten opzichte van het ontwerp niet gewijzigd.

De stukken liggen ter inzage van woensdag 10 november 2021 tot en met woensdag 22 december 2021 in het gemeentehuis op Heereweg 254 in Lisse.

Beroep

Bent u het niet eens met ons besluit? Dan kunt u een beroepschrift indienen. Dat doet u binnen zes weken na de publicatie van dit besluit. U stuurt het beroepschrift naar:

De rechtbank Den Haag

Sector bestuursrecht

Postbus 20302

2500 EH Den Haag

Dit beroepschrift kunt u ook digitaal indienen bij genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Op de website vindt u ook meer informatie.

Voorlopige voorziening

Als u een beroepschrift heeft ingediend kan, in spoedeisende gevallen, ook een verzoek om voorlopige voorziening worden gedaan. Hiermee voorkomt u dat dit besluit van kracht wordt in afwachting van de behandeling van het beroepschrift. U stuurt uw verzoek om voorlopige voorziening naar:

De voorzieningenrechter van de rechtbank Den Haag

Sector bestuursrecht

Postbus 20302

2500 EH Den Haag

Dit verzoekschrift kunt u ook digitaal indienen bij genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Op de website vindt u ook meer informatie.

Wij verzoeken u een afschrift van het verzoek om voorlopige voorziening toe te sturen aan: burgemeester en wethouders van de gemeente Lisse, per adres Omgevingsdienst West-Holland, postbus 159, 2300 AD Leiden.

Wilt u meer informatie? Neem dan contact op met de Omgevingsdienst West-Holland via 071-4083100 of info@odwh.nl. Vermeld hierbij het zaaknummer: 2021-011734